perjantai 23. helmikuuta 2018

PUHELIMEN KÄYTTÖ NYKYÄÄN


Oon monesti kuullu äitini suusta, sitä kuinka käytän puhelinta paljon. Useesti kuulee muualtakin, sitä kuinka ihmiset pyörii somen ympärillä. 

Tänään, kun pääsin töistä ja lapset oli haettu hoidosta niin haettiin Rollsista ruokaa näin perjantain ja loman kunniaksi. Matkalla multa loppui akku puhelimesta ja jätin sen autoon piuhan päähän. 

Tilasin ruokaa ja menin pöytään istumaan ja mietin mitäs teen odotus ajan, kun se puhelinkin on autossa. Sitten näin pöydällä hesarin ja ajattelin vähä silmäillä sitä ja kyllä se oli mun eka kerta kun koskaan ikinä luen Helsingin Sanomia. 
Samalla huomasin kaiken muun mitä mun ympärillä tapahtuu. Viereisessä pöydässä kova äänisesti kiroileva teini, toisessa pöydässä perhe, joka selkeesti häiriinty tytön kiroilusta. Työmiehiä, koululaisia ja paljon erilaisia ihmisiä juomassa kahvia/limsaa/ym. 


Mietin, että jos mulla olisi ollut se puhelin mukana niin en olisi tätä kaikkea varmaan huomannut. Olisin vaa selannut varmaa instagramia, fb:tä, snäpännyt tai viestitellyt whatsupissa ihmisten kaa. 
Tajusin, kuinka se puhelin on oikeasti mulla joka paikassa mukana (jopa vessassa) 

Onhan se ihan fakta, että ihmisiä hallitsee puhelimet, tabletit ja some. Harvoin vain tulee tilaisuus huomata se, kuinka riippuvainen oikeesti olet siitä puhelimestasi. Itse tänään luin sen ansioista ensimmäisen hesarin ikinä ja luin myös lehdestä tosi mielenkiintosta asiaa, tai no niin mä ainakin uskottelen itselleni. 

Kuinka teidän somen/puhelimen/tabletin käyttö näkyy arjessa? Onko muita jotka voi sanoa, että ilman puhelintakin olisi ihan hyvä välillä olla. (Edes tunti)

-S 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti