tiistai 27. helmikuuta 2018

TUKAN KESYTYS

Olen kuvaillut blogiani lifestyle blogiksi, jossa on arjen juttujen lisäksi kauneutta ja terveyttä. Joten nytten olen tehnyt listan itselleni, josta valikoin aiheeni teksteihin ja tänään on vuorossa minun hiukset ja hiusteni hoitaminen. 




Ihmiset jotka tuntee minut niin tietää, että tykkään värjätä mun hiuksia ja vaihtaa väriä usein. Oikeastaan tuo väite pätee menneisyyteen ja nykyään harvemmin värjään hiuksiani. (huom, siis siihen nähden kuinka ennen värjäsin hiuksiani) 
Mulla on ollut monenlaista hiustyyliä ja väriä. Viime vuodet viihdyin blondina, kunnes värjäsin ruskean ja punaisen kautta mustaksi. Nytten mulla on menossa vaalennus vaihde, koska kesää kohden vaaleammaksi. 






No millä hoidan hiukseni. Vaihdan aika usein shampoot ja hoitoaineet, jotta löydän uusia lemppareita tai joskus myös niitä inhokkeja, mutta usein hyllystä löytyy aina se yksi luotto shampoo ja hoitoaine. Tällä hetkellä mulla on käytössä Elvitalin öljyinen shampoo ja hoitoaine. Näitä olen käyttänyt nytten kaksi purkkia yhteensä.  
Jos käsittelen hiuksiani lämmöllä, käytän lämpösuojaa joka on (....) 
Myös hiusten pesun jälkeen laitan niihin öljyä/hoitosuihketta. 


Mulla on tosi paksut ja luonnonkiharat hiukset, joten näiden kanssa saa todella tapella, että ne saa ruotuun. Turha edes kuvitella, että ne pysyy suorana suoristuksen jälkeen, jos niitä on edes saatu suoraksi. Yhden hyvän asian osaan sanoa: Eli, jos kiharran hiukseni niin ne yleensä pysyy kiharana.


Pesen hiukseni yleensä jokatoinen päivä, koska ne on tottunut siihen, eivätkä likaannu siten heti seuraavana päivänä. Suositushan olisiki, ettei hiuksia pestä joka päivä ja itse tietty pesen silloin, jos olen hikoillut tai hiukseni ovat muuten vaan likaantuneet päivän aikana. 

Käsittelen hiuksiani paljon lämmöllä. Suoristan lähes päivittäin ja joskus kiharran. Tietty mitä vähemmän lämpöö käyttäisi, niin sen paremmin hiuksetkin voivat hyvin. 



-S 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti